dimecres, 14 de desembre del 2011

A MI SÍ M'AGRADA EL NADAL


En aquestes dates sento molta gent que rondina per la imminent arribada del Nadal. Hi ha qui diu que no suporta aquestes festes perquè comprar els regals estressa molt, els dinars familiars avorreixen i la despesa econòmica és exagerada.

A mi no m'estressa comprar regals perquè m'agrada fer-los. Hi penso molt abans de decidir quin és l'obsequi que millor escau a cadascú. El vaig a buscar o l'elaboro jo mateixa amb emoció, l'embolico amb delicadesa, i desitjo, sense poder evitar sentir molts nervis, haver encertat amb la tria.

En relació amb la despesa econòmica, us he de confessar que sóc força garrepa. No per res, sinó perquè penso que, sovint, la il·lusió que fa un detall és inversament proporcional als diners que hi has invertit. Els millors regals, gairebé sempre, són aquells que fas, no els que compres. 

Dels dinars familiars, l'única cosa que veritablement em dol és l'absència dels que ja han marxat. Per la resta, els gaudeixo. Sí, potser és veritat que coincideixes amb parents amb els quals no tractes habitualment, però trobo que aquest és precisament l'encant, no? Justament ja és això. Poder abraçar la família que durant l'any et queda lluny, recuperar el fil de les seves vides, posar-vos al dia de tot.

A més, jo que sóc sensible de mena, adoro la ciutat en el mes de desembre. Els llums de colors endolceixen la negra nit des de les sis de la tarda. Els aparadors de les botigues llueixen i enlluernen com en cap altra època de l'any i hi ha pessebres, llaços i campanes gegants que decoren cada petit racó del carrer. Per no parlar del somriure generós, etern i neguitós de les criatures durant aquests dies, de la màgia que ells et fan reviure, i dels seus ulls estupefactes i brillants a la cavalcada dels Reis Mags.

Ja em perdonareu, però a mi sí m'agrada el Nadal.

     

1 comentari:

  1. Estic d'acord amb tú, a mi també m'agrada el Nadal, no ens hem de parar a pensar en totes les cosetes, que semblan negativas i menys en aquest temps, on la il.lusió hauria de imperar a la nostra vida, per contraresta, tot el que està subseint. Done'm als nostres nens, llum i alegria. Em poquet es pot fer feliços als nostres peques y grans.
    Con tu dius, només trobo a faltar a qui ha marxat, però estan en nosaltres en anima i en el nostre record.una abraçada.FELIZ ANY 2013
    Fina Rp

    ResponElimina