diumenge, 9 de març de 2014

POESIA VISUAL AL MERCAT DE LES FLORS

Encara no havia tingut l'oportunitat de veure'l ballar en directe i reconec que les expectatives eren elevades: pel que havia sentit a dir, per algun treball vist en vídeo i pel llinatge artístic al qual pertany i que, necessàriament, duu tatuat al seu ADN. Un artista neix artista, perquè el talent no s'adquireix, el talent és té. I a un artista se'l reconeix en el mateix instant en què trepitja l'escenari.



Així va ser. Tan bon punt l'Isaac Montllor va entrar a escena, vaig saber que era un ballarí excepcional. És precís en els seus moviments, ferm en les seves passes i d'una delicadesa rítmica exquisida. La seva presència a l'escenari posa de manifest tota l'experiència acumulada en més de catorze anys de professió.

La CND presentava aquest cap de setmana Nippon-Koku al Mercat de les Flors. Sota aquest títol amb reminiscències clarament orientals i que significa "Estat del Japó", s'ha estrenat a Barcelona una peça de llarga durada (75 min) concebuda, creada i coreografiada per Marcos Morau, director fundador de la companyia La Veronal. Morau crea treballs a partir de paisatges geogràfics. En aquest cas, l'argument se situa en un hipotètic final de la Segona Guerra Mundial al Japó i ens parla del poder, de com s’enfronten les persones amb l'autoritat. Un grup de soldats, suposadament poderosos, són en un lloc sense identificar. No tenen ningú a qui manar, ni civils, ni ostatges ni altres soldats. Són dirigents fora de lloc, en un espai on no arriba mai la guerra.



En aquest context aparentment fred, hostil i inhòspit, els moviments del cos de ball de la CND, sovint a una velocitat trepidant però d'una precisió extraordinària, transporten l'espectador a un món de sensacions de mil colors, passant de la desesperació del suïcidi a la calma d'una geisha. La música, composada per Luis Miguel Cobos expressament per a l'espectacle, harmonitza tant amb les diferents coreografies concebudes per al muntatge que aconsegueix que el públic se senti part integrada de la peça.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada