dilluns, 2 de gener del 2012

A PROPÒSIT D'ANY NOU

És fascinant la lleugeresa amb què ens fem els propòsits d'any nou. Els típics i tòpics ja els sabeu: aniré al gimnàs, m'aprimaré uns quilos i deixaré de fumar. També n'hi ha de més originals: procuraré llegir un llibre al mes, m'apuntaré a un curset de cuina japonesa o estalviaré cinc euros al dia per poder fer un viatge a l'agost. Com en tot, la sofisticació també fa acte de presència en aquest terreny: em compraré una bici i em vendré la moto (sempre per aquest ordre, perquè si això de la bici no et convenç almenys encara tens l'alternativa de la moto) o reformaré la casa i aprofitaré per adaptar-la a l'estil feng shui. Una altra opció és plantejar-te propòsits de pel·lícula: coneixeré l'home de la meva vida i m'hi casaré; trobaré una feina genial i cobraré un dineral treballant-hi només sis hores al dia, o escriuré un llibre, el publicaré i serà el més venut de l'any. En aquest darrer cas, jo no parlaria tant de propòsits com de deliris de grandesa. Per últim, hi ha l'opció de demanar directament el que creus que l'any que arrenca t'ha de donar: "al 2012 li demano pau", "espero que el nou any em porti salut, diners i molt d'amor", "vull humor i alegria per a l'any que ve"… Tu demanes, com si fessis la carta als Reis, i llestos. És molt fàcil de fer, però no tinc gaire clar que funcioni.
El que es posa de manifest en qualsevol de les opcions plantejades és que aprofitem l'excusa del canvi d'any per donar, en major o menor mesura, un tomb a la nostra vida, o almenys intentar-ho. Suposo que es tracta del famós esperit de superació que tots duem a dins. És aquest neguit per ser millors, sumat a l'incontrolable desig, inherent en l'ésser humà, el que ens fa replantejar les coses i modificar allò que no ens agrada.
Certament, la rutina, la monotonia i el conformisme són els pitjors enemics de la felicitat i, per contra, el desig és un prodigiós motor de canvi. Per això, enguany, després de donar-hi moltes voltes, he arribat a la conclusió que jo, personalment, només em proposo una cosa per al 2012: gaudir més de la vida. Gaudir-la intensament, amb i en tots els sentits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada